tolv år


Studenten imorgon. Jag kan knappt tro att det är sant. Känns som att jag har väntat så länge men samtigit som att det har gått så rasande snabbt till denna dag. Tolv år i skolan är nu över. Vackra klänningen och hatten är redo. Sista skoldagen idag var mysig. Vi fick våra betyg och rensade ut våra skåp. Hela klassen målade lakan att ha på flaket imorgon med våra namn och olika internskämt från England. Kommer sakna min klass. Det har varit roligt med dom. Jag har aldrig för en sekund ångrat att jag valde den linjen. Så mycket kul som vi hade i England, tre av de bästa månaderna i mitt liv. Och nu ska vi alla skiljas åt. Inte bara klassen utan alla mina vänner som går ut nu. Jag kan inte föreställa mig att inte ha daglig kontakt med några av dom fina människorna. De som alltid finns där med skratt och hjärtan öppna för mig och varandra. Alla med önskan om att lyssna och finnas till som vän. Sakna mina vänner kommer jag verkligen göra. Framtiden är så spännande. Jag ska flytta till London! Ett nytt land, fast ändå ett andra hemland. Jag ska lämna mitt flickrum och bli sambo med min karl och min bästis. Jobba på ett nytt roligt jobb, betala räkningar, leva och ta hand om mig själv. I en fantastisk stad. Ibland går allt så bra och snabbt att jag nästan blir rädd. Vuxen har jag känt mig hela min tonårstid, men nu händer det på riktigt. Jag planerar för framtiden och går runt med ett konstant leende inombords. Det är en konstig men fantastisk känsla det här. Imorgon är dagen här. Frihet, glädje. Längtar tills imorgon. Tills hela min släkt och mina vänner kommer hit och till utspringet och flaket och slutskivan. Det blir en dag svår att toppa. Och jag längtar till framtiden och allt kul som jag snart sker. Imorgon börjar det!